בוא/י לרכוש מקצוע בחינוך וטיפול בפעוטות

הצטרפ/י לתוכנית לימודים לחינוך וטיפול בגיל הרך

ללמוד את כל הדגשים למורכבות והתמודדות במקצוע בדרכי העבודה היומיומית.

לרכוש פרקטיקות לאינטרקציה מיטיבה עם הילדים וההורים והקשר בינהם.

יישום התיאוריה והכנה לפרקטיקה לקבלת מקצוע בחינוך לגיל הרך.

על התוכנית

תוכנית לימודים מיועדת להכשרת מחנכת שנות ינקות במעונות יום – סוג 1 . תכנית זו מבוססת על ידע מחקרי קונקרטי בתחום התפתחות הילד, תפיסות תיאורטיות מעודכנות ומהדורות קודמות.
בתכנית הודגשו שני היבטים: מורכבות תפקיד מחנכת שנות הינקות במעון והקשר בין תיאוריה ופרקטיקה בהתפתחותה המקצועית. התכנית נבנתה בדגש על חשיבות האינטראקציות במעון והתפקיד המשמעותי שיש למחנכת שנות הינקות בהובלה של אינטראקציות מיטיבות בינה לבין הילדים, בין הילדים לבין עצמם ובין מבוגרים שנמצאים במרחב המעון.

בתכנית הלימודים שולבו תכני איכות הטיפול בגיל הרך על פי מודל ה- 3-IRES ,המשמש כיום כלי לבדיקת איכות הטיפול במסגרות החינוך בגיל הרך. תכנים אלה נוספו על מנת שהתלמידות שתהיינה בעתיד חלק מצוות מסגרת חינוכית, תהיינה מודעות למדדים השונים של הכלי ולמטרות הדרישות השונות, תדענה לתת דגשים נכונים בדרכי העבודה היומיומית ותפעלנה ליישום הנדרש.

על המקצוע

תפקיד מחנכת שנות הינקות במעון הינו תפקיד מורכב, המתייחס למכלול תחומים: הילד, המשפחה, הקהילה, הצוות החינוכי והאינטראקציות ביניהם. במסגרת התפקיד, אמורה מחנכת שנות הינקות להבין ולהתייחס להתנהגויות המגוונות של הילדים והשונות שביניהם, לזהות קשיים ולהציע דרכי טיפול והתערבות אדפטיבית. במגעה עם משפחת הילד, על המחנכת לגלות מידה רבה של רגישות נוכח הציפיות השונות של קבוצות הורים מרקע תרבותי שונה. באמצעות תקשורת נבונה ומיומנויות מקצועיות נוספות, עליה ליצור מערכת קהילתית תומכת שהצוות החינוכי הוא חלק ממנה. התכנית המוצגת כוללת הן התייחסות למכלול המרכיבים השונים של תפקיד ותפקוד המחנכת במעון, והן לפיתוח הכישורים הנדרשים ליישום מיטבי של התפקיד– פתיחות, סקרנות, רגישות וסובלנות.

נושאי התוכנית

מקצועות תשתית
תורת המקצוע - ליבה
סה״כ 150 שעות

תנאי קבלה

לקבלת מידע נוסף על התוכנית, יש למלא את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

×
×

עגלת קניות

כתבו לנו

והצוות המקצועי שלנו יחזור אליכם בהקדם עם תשובה